Pesanan

Kpd pemilik2 blog @ pembaca yg setia @ yg baru je singgah sini...

Sekiranya anda memiliki karya yg ingin dil
inkkan disini @ blog kawan yg ada cerita2 hebat utk dikongsikan @ tetiba ada terjumpa blog yg best2 bangat boleh bgtau sy kat c-box @ FB sy.

Kpd pemilik blog sekiranya anda ingin
private kan blog anda jgn lupa maklumkan kpd sy supaya tiada salah faham berlaku..
@ anda boleh maklumkan pd blog anda sendiri sekiranya anda tidak suka blog anda dilinkkan oleh org lain....sy mghormati keputusan anda sbb blog anda adalah hak anda, anda yg menentukannya...


---->>>SENYUM 1 MALAYSIA

Penaja

Foto saya
Dr.LoVe..BUKANNYA DOKTOR PAKAR PERCINTAAN TAPI HANYA INSAN YANG INGIN MERAWAT HATI DENGAN BERKONGSI RASA CINTA PADA KARYA-KARYA CINTA, ROMANTIK DAN KREATIF DARIPADA PENULIS-PENULIS YANG HEBAT LAGI TERBAIK. - Dr.LoVe

Rabu, 29 September 2010

NOVEL BULAN SEPTEMBER & OKTOBER

Kirimkan Aku MalaikatMu
RM19.00

Harga Semenanjung: RM19
Harga Sabah/Sarawak RM22

Terhimpit dengan status sebagai anak angkat di dalam keluarga, Nurul rela mengekang perasaan cintanya pada Abang Hakim. Tambahan pula dengan kehadiran Ain Najwa yang disangkanya kekasih Abang Hakim. Dia tidak mahu menjadi orang ketiga yang menghancurkan kebahagiaan Abang Hakim dan Ain Najwa.

Hakim pula tidak berani meluahkan cintanya pada Nurul. Sangkanya Nurul mungkin akan terkejut lantas bertindak menjauhkan diri daripadanya. Sementelah Nurul kerap mengucapkan sayangnya pada Hakim tak ubah seperti sayang seorang adik pada abangnya.

Masing-masing memendam rasa. Masing-masing bermain dengan emosi sendiri.

Kehadiran Firdaus telah berjaya mencuit hati perempuan Nurul. Demi melupakan cintanya pada Abang Hakim, Nurul membuka pintu hatinya untuk Firdaus.

Gerhana di hati muncul apabila umi berkeras supaya Nurul dijodohkan dengan Hakim. Nurul tersepit di antara cintanya terhadap Firdaus dan budi yang ditaburkan oleh umi dan abah yang sudi mengambilnya sebagai anak angkat.

Sanggupkah Nurul mengecewakan Firdaus demi membalas budi keluarga Hakim? Sanggupkah Nurul mengetepikan perasaannya dan menerima Hakim sebagai suaminya? Bagaimana pula dengan penerimaan Firdaus?



Gelak Tergolek
RM18.00

Harga Semenanjung: RM18
Harga Sabah/Sarawak RM21

Lumrah kehidupan seseorang manusia itu mengalami pelbagai peristiwa pahit manis di dunia ini. Begitu juga dengan Rahman. Pelbagai kisah lucu yang terpaksa dihadapinya dalam usaha mengahwini kekasihnya, Maimun.

Bermula dengan ibunya yang dipatuk angsa ketika datang merisik Maimun hinggalah rombongan pengantin yang membawa Maimun telah tersilap ke rumah yang mengadakan kenduri bersunat di kawasan kejiranan rumah Rahman.

Tak cukup dengan itu, Rahman terpaksa berhadapan dengan bapa mertuanya, Pak Brahim yang agak alim orangnya, sedangkan Rahman alim-alim kucing sahaja. Pelbagai kisah haru-biru yang berlaku di rumah Pak Brahim setelah Rahman menjadi menantunya.

Ikutilah juga kisah ketua marhaban, Hajah Meriam yang terpaksa merempit dengan babi semata-mata ingin ke kenduri potong jambul anak kembar Rahman.



Sesuci Kasih Seorang Isteri
RM19.00

Harga Semenanjung: RM19
Harga Sabah/Sarawak RM22

Dia bukan lelaki yang terbaik, dia sendiri mengakuinya namun entah mengapa Dia Yang Maha Kuasa sudi juga menganugerahkannya isteri semulia dan sesempurna Alishah. Sungguh dia bahagia didampingi bidadari dunia itu. Cintanya mendalam bersama janji setia hanya mahu bersama si dia hingga hujung nyawa namun takdir Tuhan siapalah yang tahu. Cintanya diuji dengan kehadiran insan ketiga yang langsung tidak pernah mendapat cintanya. Ya Allah Ya Rabb, dugaan apakah ini?

Isha,
Walau apa pun yang terjadi, cinta abang hanya untuk sayang. Ampunkan abang kerana menduakanmu. Sesungguhnya manusia cuma mampu merancang, Dia jualah menentukan segalanya.

Sofea,
Hadirmu bukan pintaku. Tolonglah, jelaskanlah segalanya padaku, mengapa kau sanggup memburu cintaku walau kita tidak pernah saling mengenal. Siapa aku sebenarnya padamu?



Kau Milikku
RM23.00

Harga Semenanjung: RM23
Harga Sabah/Sarawak RM26

Dizyan Farhana, seorang gadis yang memiliki rupa paras yang menawan tetapi disebabkan badannya yang gempal, dia selalu dijadikan bahan usikan teman-teman sekolah. Tidak terkecuali juga Fezrull Faizal. Bermacam perkara yang dilakukan oleh Faizal dan ahli kumpulannya.

8 tahun berlalu, tanpa disengaja, Faizal dan Dizyan bertemu lagi. Tetapi kali ini di tempat kerja di mana Faizal lebih berkuasa. Demi dendam lama yang masih belum padam, Dizyan disuruh bekerja sebagai pembantu rumah di banglo milik keluarganya. Tanpa disangka, terjadi satu peristiwa yang mendesak mereka untuk bersatu sebagai suami isteri. Adakah penyatuan mereka sebagai suami isteri mampu meleraikan ikatan permusuhan yang terjalin sedari mereka kecil lagi? Adakah wujudnya Ku Zhety sebagai ‘kekasih’ Faizal menyebabkan Dizyan merasa jauh hati atau sebaliknya? Mulanya kebencian dan penindasan semata kemudian akhirnya kerinduan dan kasih sayang bercambah sedikit demi sedikit walaupun pelbagai badai datang melanda. Tetapi, kisah hitam yang terjadi kepada Dizyan menghalang hati mereka bersatu. Lebih sadis apabila bahtera rumah tangga yang dibina musnah tanpa sempat kebenaran dibongkar. Faizal dengan cemburu dan egonya, Dizyan dengan sabar dan redanya. Adakah mereka akan kembali bersatu membina keluarga yang sempurna?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerpen/Novel - Jld. 1

Cerpen/Novel - Jld. 2

Kekawan

Koleksi Novel Milikku

  • Adam & Hawa (Aisya Sofea - Alaf21)
  • Angin Dingin Dari Utara (Siti Hazneza Abdul Hamid - CESB)
  • Biarlah YM Berbicara (Hanni Ramsul - Kaki Novel)
  • Bukan Cinta Biasa (Izzul Izzati - Kaki Novel)
  • Bukan Terlarang (Nur Hazma - Tintarona)